דבר מנהל בית החולים
פרופ' יובל מלמד, מנהל בית חולים "אברבנאל"
כל שנה אני נרגש לצפות בהצגה של בוגרי בית הספר שלנו, למשך כמחצית השעה אנו צוללים לעולם הטיפול מזווית הראיה של המטופלים: זווית ראיה מפוקחת, חדה, עם כאב והומור. הצגות אלו נשארות בראשנו זמן רב לחשיבה ודיון פנימי.
תמיד חשתי צער על כך שלא ניתן לשמור את ההצגה, לצלם, להקליט וכך היא למעשה נשכחת.
שיתוף הפעולה עם תאטרון גשר יצר אפשרות להחיות הצגה כזו ולתת לה המשכיות.
דילמות, התלבטויות, קונפליקטים, כאב, תקווה ופתרון הן נחלת כולנו, בני הנוער מחצינים עבורנו את התחושות, לעיתים ללא פילטר, ללא מיסוך וגם ללא הגנה תפקידנו כמטפלים להפוך את התחושות הגולמיות לתחושות מוכלות, מקדמות .
ניתנה לנו הזכות המקצועית לסייע לנער/ה במשבר ולצמוח מתוך הכאב צוות המחלקה וצוות בית הספר עושים זאת בשיתוף פעולה הרמוני. אנו גאים בצוותים שלנו.
"נפלא כוחו של האדם המביט בניצן ורואה בו את הפרח, אשרי האדם המבין כי גם הניצן המתקשה להיפתח ראוי לפרוח" (אלמוני)
עינת נהרי קרקו, מנהלת בית ספר "שחף", ביה"ח "אברבנאל"
מתוך המשבר וסערת הנפש עימם מתמודדים הנערים בעת האשפוז, בי"ס שחף מהווה בית חם ותומך המלווה אותם בתקופה קשה זו ומחזיק עבורם את התקווה והאמונה. "שחף" הממוקם במרכז לבריאות הנפש "אברבנאל" בבת-ים הינו בי"ס לחינוך מיוחד אשר נותן מענה לצרכיהם הלימודיים, החינוכיים והטיפוליים של התלמידים בני 12-21 המאושפזים במחלקות הנוער.
חינוך ולמידה הינם חלק מהותי בתהליך השיקום וההחלמה של התלמיד המאושפז. בית הספר שם לו לדגש לבנות תכניות, אישיות, ייחודיות וחדשניות המותאמות ליכולותיו ולמצבו הרגשי של התלמיד. אנו משלבים לצד לימודי ליבה והכנה לבחינות הבגרות גם פעילויות מגוונות כגון: אמנות, תיאטרון, מוסיקה, נגרות, גינון, פינת חי ועוד. מטרתנו לצור עבורם סביבה הקרובה לסביבה לימודית- נורמטיבית אשר תומכת, משקמת, מכילה ומטפלת בצרכיהם הרגשיים.
אשפוז בבית חולים פסיכיאטרי ככלל, ובגיל ההתבגרות בפרט, מהווה סיטואציה מאתגרת. חשוב לנו להעניק לתלמידינו, ולו לכמה שעות ביום, תחושת מסוגלות, העצמה ואמונה ביכולותיהם. השתלבותם במסגרת לימודית בתקופת האשפוז מאפשרת חזרה לשגרה ומכינה אותם ליום בו ישוחררו וישתלבו מחדש בקהילה לאחר תקופת המשבר עמה התמודדו.
НАЗВАНИЕ
Это текст. Нажмите здесь, чтобы отредактировать его и добавить свой текст.

